dijous, 20 de juny del 2013

Deures d'estiu (2013)



TREBALLS D’ESTIU PER A L’ALUMNAT DE 6è
Reunits els tutors i tutores de 6è del Seminari de Coordinació Primària-Secundària amb els coordinadors dels instituts B-VII i La Llauna, hem arribat al següent acord comú:

Tots els alumnes, independentment de si tenen les competències assolides o no, hauran de fer les feines següents:

1.      Una presentació personal escrita a mà. Aquesta presentació servirà per donar-vos a conèixer al professorat i als vostres nous companys a primer d’ESO. Heu de presentar-vos, dir qui sou, què us agrada fer, de quina escola veniu, com és la vostra manera de ser... tot allò que voleu mostrar en públic davant dels altres i que no us coneixen en absolut.

2.      Un treball sobre un llibre de lectura en català. El llibre podrà ser escollit per l’alumnat. L’estructura del treball serà:

a)      Fitxa tècnica: Títol, autor, any de publicació, editorial, número de pàgines, il·lustrador, traductor i altres informacions que es puguin extreure de l’edició que heu triat.

b)      Argument.

c)       Valoració personal i recomanació.

d)      Vocabulari. Feu un llistat del lèxic més problemàtic i copieu la definició del diccionari.

3.      Un treball sobre un llibre de lectura en castellà, amb la mateixa estructura que el treball anterior.

 

Els punts número 2 i 3 poden ser escrits amb l’ajut d’un ordinador.

 


RECOMANACIONS PER ALS ALUMNES QUE NECESSITEN REFORÇAR ALGUNA COMPETÈNCIA.

El portal XTEC.CAT va publicar fa unes setmanes un article on quedaven recollides les activitats i els recursos que podien ser d’interès per als alumnes que ara finalitzaven 6è de primària. Eren orientacions de reforç d’estiu. Les trobareu a l’adreça:
 


Tot i així, la mestra de reforç i el tutor de 6è considerem que aquests altres poden resultar de més utilitat, donat que són més específics:

 

n MATEMÀTIQUES

 
Problemes (4 sèries de 16 problemes)


Problemes variats (Cicle Superior)


Fraccions i decimals


 
n LLENGUA CATALANA
 

Ortografia


Lèxic


Dictats


  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada